Zdrowe rodziny robią te 5 rzeczy

Zdrowe rodziny robią 5 rzeczy

„Mam teraz rodzinę. Nie ma czasu na ćwiczenia i dobre jedzenie! ” Brzmi znajomo? Niestety, założę się, że tak, ponieważ jest to bardzo częsta wymówka. Jednak jest to niepokojące. Jasne, dzieci zmieniają Twoje życie, ale Ty je kształtujesz! Wychowywanie dzieci w domu, w którym ćwiczenia i dobre odżywianie zastąpią gry wideo i kolacje telewizyjne, stworzą niezdrowe nawyki, które będą trzymać się z dziećmi do końca życia.  Zdrowe nawyki są ostatecznie fundamentem szczęścia, dzięki któremu możesz cieszyć się każdym dniem bez martwienia się o swoje zdrowie i swobodnie realizować swoje marzenia. Mając to na uwadze, oto 5 nawyków zdrowych rodzin, które wszyscy możemy przyjąć, aby uzyskać najlepszą wersję siebie.

5 nawyków zdrowych rodzin:

Zdrowe nawyki są ważne, aby nasze ciała były zdrowe. Otyłość dziecięca to nie żart. Dzieci ze złym odżywianiem częściej:

– Źle radzi sobie w szkole
– Cukrzyca, astma, nadciśnienie i mnóstwo innych problemów zdrowotnych
– Mają niską samoocenę i, co najgorsze umierają znacznie wcześniej niż ich zdrowi rówieśnicy

Zapewnienie rodzinie właściwej diety i ćwiczeń jest jedną z najważniejszych rzeczy, które możesz zrobić jako rodzic. Rodzina, która razem jest zdrowa, pozostaje razem. Jakie kroki możesz podjąć, aby wyrzucić rodzinę z niezdrowej rutyny? Oto pięć nawyków, w które wpadły zdrowe rodziny.

Powstań i błyszcz

Niedziela, wtorek, piątek, Boże Narodzenie – obudźcie się o tej samej porze i obudźcie się razem. Niezależnie od tego, czy Twoje dzieci mają pięć czy piętnaście lat, nabranie nawyku synchronicznego wstawania i świecenia sprawi, że wewnętrzne zegary będą tykać w zdrowym rytmie. Zapewnienie ciała zgodnie z ustalonym harmonogramem snu siedem dni w tygodniu, 365 dni w roku, da ci więcej energii, wytrzymałości psychicznej i doprowadzi do dłuższego życia. Daj przykład i spraw, aby Twoje dzieci zasypiały przez osiem godzin na dobę, nagradzając je zdrowym, pysznym rodzinnym śniadaniem każdego ranka.

Wybór posiłków na zmianę

Dzieci chcą McDonaldsa, uzabijesz za burrito, a twój współmałżonek jest gotowy zadowolić się resztkami lodówki. Rodziny rzadko ustalają, co jest na obiad, więc przestańcie próbować zadowolić wszystkich i zacznijcie delegować. Ustal kilka podstawowych zasad – żadnych fast foodów, każdy posiłek musi zawierać warzywa, białko i zboża, a jedzenie poza domem może się zdarzyć tylko, powiedzmy, raz w tygodniu – a następnie przygotuj „Koło posiłków” z imieniem każdego.

We wtorek mały Johnny wybiera obiad. W środę twoja kolej. Jutro twój współmałżonek jest u władzy, aw piątek Susie musi to zaplanować.

Zaangażowanie całej rodziny w proces decyzyjny sprawi, że obiad będzie przyjemniejszy, a zdrowie będzie na pierwszym miejscu. Pamiętaj, aby spróbować gotować domowe posiłki i ograniczyć żywność przetworzoną .

Pracuj razem

Niezależnie od tego, czy planujesz wędrować raz w tygodniu, czy brać udział w zajęciach karate z rodziną, musisz wykonywać ćwiczenia grupowe . Świetnym sposobem na zbudowanie tego nawyku jest wstawanie całej rodziny – jak zasugerowałem powyżej – i wspólne bieganie (lub spacer) każdego ranka. Udowodniono, że poranne ćwiczenia zmniejszają stres i zwiększają energię, dzięki czemu każdego dnia poczujesz się wspaniale.

Zaplanuj dni wolne

Tylko dlatego, że dbasz o zdrowie swojej rodziny, nie oznacza, że ​​musisz być podły. Zaplanuj noc raz w tygodniu, kiedy wszyscy będą mogli sobie pozwolić. Może „Sundae Saturdays”, kiedy z rodziną oglądasz film i przygotowujesz zdrową rodzinną przekąskę do kina ; lub „Cokolwiek środy”, kiedy dwie godziny telewizji i zdrowe (ale pobłażliwe) wygodne jedzenie są do przyjęcia.

Dobre samopoczucie emocjonalne jest często ignorowaną, ale niezwykle ważną częścią ogólnego stanu zdrowia. Włączenie rodziny do rutyny wspólnego spędzania czasu na relaks przybliży Cię do siebie i sprawi, że pozostanie w zdrowiu będzie o wiele bardziej satysfakcjonujące.

Chodzić i rozmawiać

Otwarte linie komunikacji między tobą, twoim małżonkiem i twoimi dziećmi są podstawą zdrowej dynamiki rodziny. Cotygodniowe, a nawet codzienne sesje podsumowujące – podczas których każdy może podzielić się swoimi zmartwieniami, zastrzeżeniami, osiągnięciami i głupimi dowcipami – to doskonały nawyk dla każdej rodziny. Dlaczego nie zamienić go w doskonale zdrowy nawyk i nie wybrać się na spacer, podczas gdy ty i twoi bliscy obnażacie swoje dusze?

Wniosek

Podaruj wir jednemu z tych pomysłów na zdrowe rodziny. Nie jesteś zachwycony niczym z powyższej listy? Niech moje sugestie zainspirują Cię do sformułowania własnego zdrowego nawyku dla Twojej rodziny. Cokolwiek robisz, po prostu upewnij się, że to robisz. Jesteś winien swojej rodzinie zdrowy siebie, a twoje dzieci zasługują na wspaniały wzór do naśladowania w zakresie zdrowia .

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

X